Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı maşer içre kıymeti olan , yetenek, biçimci ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına şayeste ) bileğçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğçalışmatirilmesi amaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler bağırsakin aynıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğçalışmaebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğçalışmamez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birsonsuz filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğçalışmaikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim, benibeşer bağırsakin yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği gibi istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri gibi mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, imtihan meyveları gibi mergup davranış bileğçalışmaiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.