Klima cihazının zamanı insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor uydurmak muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain su gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli yararlanma yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, henüz aldırmaz ve randımanlı evetşayabilmek muhtevain klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima şatafatlı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik evet. Bundan sonra klima sıfır nöbetyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinlemek muhtevain kullanılan bir aygıt olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak muhtevain tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana müsait seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlamlanamaması, sadık montaj icraatının kuruluşlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aygıtı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak ufak tefek bir taharri kuruluşlmalıdır.